Neked mi okoz gondot?

Hiába értesz a szakmádhoz, amikor vállalkozást indítasz benne, már nem szakmabeli, hanem cégvezető leszel. Azaz tulajdonképpen meg kell tanulnod egy új szakmát.
Ha olvastad már Michael E. GerberA vállalkozás mítosza” című könyvét, akkor ezek a gondolatok ismerősek lehetnek számodra. (Ha pedig még nem olvastad, sürgősen tedd meg – alapmű!) Gerber arra keresi a választ a könyvben, hogy vajon mi lehet az oka annak, hogy az induló vállalkozások nyolcvan (!) százaléka tönkremegy az első öt évben, és még az ezt az időszakot túlélők további nyolcvan százaléka sem éri meg a tízéves kort.
Mindenképpen érdemes elolvasnod ezt a könyvet, ha egy kisvállalkozás indítását tervezed, és érdemes észrevenned Gerber igazát: amikor egy pék kenyeret süt, mindent tud a kenyérsütésről, de amikor ugyanez a pék vállalkozásba fog, már nem a kenyérsütés a fő feladata – pedig a legtöbben ezt hiszik -, hanem az, hogy a pékség bérleti díja ki legyen fizetve, a kemence be legyen fűtve, a nyersanyagok időben ott legyenek, az eladó kinyissa a boltot reggel, a járulékok és adók be legyenek fizetve, minden folyamat nyilván legyen tartva és így tovább.
A szegény pék pedig felsóhajt: jó, de ha mindezt magamnak kell intéznem, mikor lesz időm és energiám kenyeret sütni?! Pedig én annyira élvezem a kenyérsütést…
Bizony, a jó pék jó kenyeret süt. A pékség vezetőjének azonban nem péknek kell lennie, hanem cégvezetőnek…
Van persze, aki azért indít vállalkozást egy adott szakterületen, mert ért hozzá, csinálta, de már nincs kedve tovább csinálni, inkább irányítani akarja. Ez a jó hozzáállás! Az ilyen már nem kényszervállalkozó, ő a vállalkozás kedvéért nyitja meg az üzletét, és már nem ő akar a kemence mellett állni hajnalban! Természetesen felvehet könyvelőt, adótanácsadót, akár üzletvezetőt is, ha akar, vagy végezheti ezeket a munkákat ő maga, ha tudja és van kedve hozzá, de az biztos, hogy ha sikeres vállalkozást akar, nem keverheti össze, hogy mi az ő dolga és mi az alkalmazottaié.
Ha azonban Neked nincs kedved, energiád alkalmazottakkal bajlódni, vagy tartasz attól, hogy mások (és családjuk) élete Tőled függjön, akkor kénytelen vagy mindent magad csinálni. Te gondoskodsz minden feltételről napközben, és Te sütöd a kenyeret is hajnalban. Jó, átvitt értelemben gondolom – Te írod a blogbejegyzéseket, Te csinálod a linkcseréket, Te rajzolod meg a bannereket, Te foglalkozol a keresőoptimalizálással, Te könyvelsz, és Te gondoskodsz a terméked legyártásáról, kiszállításáról és kiszámlázásáról is.
Egyszóval a céged – Te magad vagy…
Akármennyire tetszik is ez a gondolat elsőre, sajnos azt kell mondanom, hogy nem jársz jó úton, ha így gondolod. Ha a céged Te magad vagy, az azt jelenti, hogy soha nem mehetsz el szabadságra, soha nem lehetsz beteg, azaz sokkal nagyobb rabszolgaságban élsz, mint amikor alkalmazott voltál… Biztos, hogy ezt akarod?
Igazán szeretném tudni, hogy Neked mi okozza a legnagyobb gondot a vállalkozásoddal kapcsolatban. Jogi és adótanácsokra lenne szükséged? A marketingben szorulsz segítségre? Nem tudod, hogyan juthatnál egy jól működő honlaphoz? Vagy még azt sem tudod, hogyan tudsz pénzt kihozni a szakismereteidből?
Kérlek, írd meg a hozzászólások között, gondolkodjunk együtt!

2 hozzászólás

  1. Apa azért (is) tartja Anyát, hogy a "mellékzöngéket" elintézze 🙂 Anya pedig marketing kérdésben, reklámszövegben szorul segítségre!
    Előre is köszönjük!

  2. Reklámszövegben otthon vagyok – de tényleg, ez az egyik kedvenc hobbym az interneten! 🙂 Nagyon ajánlom Neked és mindenkinek, akit a reklámozás érdekel, hogy az alapoknál kezdje, és ki ne hagyja Claude Hopkins Tudományos reklámozás című könyvét. Ogilvy azt írta erről a műről: "Senkit nem szabadna a reklámozás közelébe engedni, amíg legalább hétszer el nem olvasta ezt a könyvet", de talán nem is ez a lényeg, hanem az, hogy a 1900-as évek elején írta, és máig érvényes igazságok vannak benne. Ha bármely reklámszöveget Hopkins ajánlásai alapján írsz meg, biztos a siker.

    Marketingben pedig szerintem már tudod, hová fordulj: Gazdagmami tanfolyam, Rizsanélkül tanfolyam, Wolf Gábor, Schlingloff Sándor, Csepregi Balázs, Pálinkás Róbert, Miklovicz Norbert. Olvasd át az ingyenes anyagaikat, azután lépj tovább a fizetősek felé azokban a résztémákban, amelyekben többre van szükséged.

    Ha pedig élőben szeretnéd végigkövetni egy új vállalkozás beindítását a piackutatástól az első eladásig, akkor nézz be ide: http://www.ov24.hu

    Sok sikert! 🙂

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

*